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Full Funnel Growth 전략을 위한 4가지 단계
What
- Acquisition
- Activation
- Engagement & Retention
- Revenue
Acquisition
- '유저가 우리의 상품을 어떻게 찾는가?'
- 목표는 적정 CAC(Customer Acquisition Cost) 고객 획득 비용을 유지하며 acquisition 채널들을 찾는 것
- 간단한 funnel 대신 루프를 만드는데 집중할 것
Activation
- '유저가 우리의 상품의 가치를 어떻게 경험하는가?'
- 가치를 유저들에게 최대한 빠르게 전달하기 위해서는 activation과 Aha moment를 정의하는 것이 중요
- 유저들을 activation으로 지속적으로 전환하는 것은 engagement & retention, revenue를 상승시키는데 중요
Engagement & Retention
- '지속적으로 어떻게 유저와 관여할 것인가?'
- 유저들이 활성화되면 -> 유저들이 우리의 상품이 생활이 되도록 해야 한다. 유저들이 우리 상품의 'core value'를 계속 사용하도록 집중하라
- 유저 인터뷰와 함께 Cohort analysis 또한 유저들이 상품을 지속적으로 사용하게 하는 요소가 무엇인지 파악하는데 도움이 된다
- engage를 높이기 위해, 전술이나 로열티 프로그램 등을 사용할 수 있다
Revenue
- '어떻게 유저를 수익화 할 것인가?'
- 관여 유저들(engaged users)가 있다. 이제 수익화할 차례다
- monetization model과 pricing positioning을 정의하는 것이 revenue 성장에 영향을 미칠 것이다. 물론 인정할 수 있는 CAC 다른 그로스 엔진들도 체크해야 한다.
- Pricing은 어렵지만, 지속적으로 연구해야 한다
How
Acquisition : new users discover your product
- Define your acquisition channels
- Analyze the performance of each channel with analytics tools
- Test new channels with high velocity, scale the best performing ones
- Build acquisition loops: systems where inputs generate outputs
- Feed loops with funnels
- Monitor your CAC and LTV/CAC(greate is > 3/1)
- Focus on final conversion events(sign-ups, demos) rather than top funnel metrics(eg. website visits)
Activation : Users experience the value of your product
- Define your activation & aha moment
- Deliver value as fast as possible
- User product(in-app messages, screens) & conversational bumpers(push emails...) to guide users
- Iterate on improving activation rate
- Analyze activation cohorts to monitor experiments impact
Engagement & Retention : Users use your product over time
- Focus on making users use the core value of your product(eg. book a ride for Uber)
- Analyze power users behavior
- Monitor engagement & retention cohorts
- Create engagement and loyalty programs
- Conduct continuous user research
Revenue : Users pay for your product
- Define your monetization model(freemium, transactional fee..)
- Define your pricing positioning(eg. low-cost or premium)
- Iterate on pricing amount & packages
- Find the right balance between volumes and revenue per user to improve final revenue
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